Sunday, June 6, 2010

Joberg, South Africa....

Salam Semua....

Dah lama tak update blog ni,mungkin entry ni adalah yg pertama sejak tahun 2010, well... biasa la sibuk dengan urusan dunia yang tak pernah habis....

Dunia terus berputar tanpa kita sedari...tau2 kita dah tercampak ntah ke mana...macam baru2 ni la aku dah tercampak ke South Afrika....nasib..nasib, tapi apa nak buat, cari makan bro...

Satu opportunity yang agak mengejut rasanya, masih aku ingat lagi kata2 org yg call aku tu..." projek dah ready made...tinggal makan je macam nasi lemak...", aku kata ok lah, packing kain baju terus jer terbang ke negara yg aku tak pernah sampai ni...suspen jugak, macam2 bende ada dalam kepala hotak aku ni....tapi aku redah je..

Alhamdullilah sampai jugak akhirnya....bak kata org masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang rimau mengucap la....jangan mengaum.....



Ada jugak muslim community kat sana, masjid ni aku jumpa kat Bandar Polokwane,400km dari Pretoria




Ni ntah pokok apa? aku pun tak tau...mcm ni la tempat dia org, tanah luas tapi tak tau nak tanam apa....jadi la belukar



Nak cari site ni punya la susah....masuk jalan off road,semak samun baru sampai...



Ni la kubur hamba kena bunuh dgn tuan dia, so bersyukurlah kita tak jadi hamba mcm dia org ni.



Weekend....ni la keje kita org, pi basuh baju, tadak bibik nak tolong cucikan...



Last day breakfast sebelum aku balik ke M'sia dengan tuan punya guest house,Madam Ester ( baik orangnya....very helpful person)


Ni kumpulan rock mana ntah....ke..ke..ke..

No comments: